| Naujasis „Artumos“ numeris kvieia skaitytojus drauge svarstyti autoriteto tem.
Bet ar autoritetai tebra svarbs iandienos gyvenime? Juk jame netruktume atpainti tai, k kart skiltyje „Rugsjo kalendorius“ rao kun. A. Kazlauskas: autoritet nepaveldime kaip ankstesns kartos, juos renkams patys arba... gyvename be j, bdami autoritetais ir tiesa patys sau – net ir Dievas, ir sin ms laikais neatrodo labai autoritetingi. Kita vertus, ir pai autoriteto svok bei vartosen kartais visai ileidiame i aki – nesipiktiname, kai autoritetais vieai pavadinami ir besirenkantys visuomens gyvenimo uribius.
Taigi ar tikrai nebesame reikalingi autoritet?
Kaip aikja i prastai kiekvienam urnalo numeriui kalbinam vaik, net ir jie puikiai supranta autoriteto reikm („A bsiu toks, kaip mano ttis“). Tad urnale apie tai kalbama ne teorikai samprotaujant, bet iekant gyv liudijim, pasidalytos darbo ar tarnysts praktikos, aikt ikelianios ger, kiln, sektin ir sunkumuose palaikant pavyzd – eimos ir tv („ar gali bti vaikams didesn dovana“), autoritetingo dstytojo („mokydamas, jog kiekviena gyvyb yra gris, ne tik kalbjo, bet ir gyveno tuo“), aukltojo (nebijanio paiam pabti vaiku – „kad pajusiau, suprasiau, gebiau priimti ir mylti“), jau nekalbant apie didiuosius ms tautos autoritetus – syk „Artumoje“ pristatomi veiklieji broliai Vileiiai, dirb „tautai, eimai ir valstybei“.
Ir inoma, urnale ikeliamas didiausias krikionio autoritetas – Dievas. Ateitinink federacijos imtmeiui skirtame straipsnyje skaitytojai turs progos sitikinti, su kokia atnaujinania jga Krist savo autoritetu pasirinkusieji kuria savo pai ir tautos gyvenim. Ir prieingai – urnale, gilindamiesi Šventojo Rato tekstus, matysime, kaip j susigriauna atmetusieji Dievo autoritet. Naujajame numeryje aptariamas ir Banyios autoriteto klausimas – kieno galia ji mums vadovauja ir moko. ia pat galsime pasigrti ir Šventojo Tvo pavyzdiu – krybingomis atostogomis, leidianiomis laukti naujos popieiaus knygos.
Labiausiai eimai siekianti tarnauti „Artuma“ pakvies tvus daugiau galvoti ir apie savo autoritet – ar manome j esant iankstin ir vaikui belieka jam tik paklusti? Ar nesiekiame dominuoti griebdamiesi netikr bd kurti savo autoritet vaik akyse? urnale nelieka nuoalyje mokytojo autoriteto svarba – toks gali bti ir maakalbis medio drojas, ir grietoji vienuol mokytoja, pasakiusi gyvenime nepamirtam sakin: „Tavo pastangos bus skmingos.“ Kita vertus, simstyti kvieia ir mintis, jog nei vieno mogaus gyvenimas negali bti kieno nors gyvenimo pakartojimas.
„Artumoje“ pabriamas eimos pirmumas „ne tik gyvyb, bet ir asmenyb kildinti“ – juk tv meil ir gimdo, ir brandina.
Tikriausiai daugelio katalik tv lkest patenkins gera inia, kuri skelbia ir komentuoja rugsjo „Artuma“ – nuo i mokslo met pradedamos gyvendinti „Katalikikosios lytikumo ugdymo gairs“.
Galbt ir jos, ir rugsjo „Artuma“ bei jos skaitytojai prisids prie to, kad Tiesa ir Meile grst autoritet bt daugiau ms gyvenime.
Dal Gudinskien |